Facturatie Service voor leveranciers van de overheid

Easy Billing Service

Als leverancier van de overheid wordt u, bij het afsluiten van een nieuw contract, gevraagd om uw factuur als e-factuur te sturen. De Easy Billing Service is er om het voor u zo gemakkelijk mogelijk te maken. Dus of u nu facturen wilt verzenden (naar de overheid of andere klanten) óf wilt ontvangen, ongeacht de manier waarop uw leveranciers facturen kunnen aanleveren, de Easy Billing Service verzorgt uw volledige in- en uitgaande facturenstroom.

Het proces

Kunt u het zich indenken? U hanteert één werkwijze en al uw facturen komen in het gewenste formaat bij de ontvanger aan. U hoeft zich niet bezig te houden met bedenken wie een PDF per e-mail wil ontvangen en wie een e-factuur wenst en of die e-factuur per e-mail verstuurd moet worden of via een e-facturatie netwerk als PEPPOL. Voor de inkomende facturenstroom werkt het net zo eenvoudig. Waarom zou u er last van moeten hebben dat die ene leverancier alleen maar facturen per post kan versturen? U kunt nu alle facturen ontvangen zoals u dat wenst. Dát is de Easy Billing Service.

Voor facturen versturen werkt het als volgt

Vanuit uw financiële of ERP systeem wordt een factuur gegenereerd. Deze moet voor ontvanger A als papieren factuur verstuurd worden, voor ontvanger B als PDF in een mail etc. Deze stap kunt u nu overslaan. U stuurt al uw facturen voor alle ontvangers in hetzelfde formaat uit uw systeem de Easy Exchange Connector in. Hier worden de facturen ‘vertaald’ naar het formaat dat de specifieke ontvangers wensen. Vanuit de Easy Connector worden de facturen vervolgens verstuurd in het gewenste formaat en afgeleverd bij de ontvangers.

Voor facturen ontvangen werkt het als volgt

Uw leveranciers sturen hun facturen. Leverancier A stuurt deze per post, leverancier B is aangesloten op het PEPPOL netwerk, leverancier C stuurt een PDF per e-mail, etc. In uw huidige situatie brengt u zelf al die verschillende stromen samen in uw workflow of financieel systeem, u gebruikt OCR techniek voor papieren en PDF facturen of neemt de gegevens nog handmatig over. Deze  stap kunt u nu overslaan. Alle binnenkomende facturen gaan eerst de Easy Exchange Connector in en worden hier ‘vertaald’ naar het formaat waar u graag mee werkt en doorgezet naar uw workflow of financieel systeem.

Schematische weergave Easy Billing Service

Inkomende en Uitgaande facturatie

Voortdurende optimalisatie

In onze dienstverlening richten wij ons op continue optimalisatie van uw facturatieproces. Dit doen wij door uw klanten en leveranciers te stimuleren over te stappen naar elektronische facturatie en factuurverwerking. Hiermee streven wij ernaar om een structurele kostenreductie voor u te bereiken.

Kortom:

  • U hoeft geen verschillende in- en/of uitgaande factuurstromen meer te managen
  • U behaalt structurele kostenreductie door continue optimalisatie van het facturatieproces
  • U bespaart op tijdrovende handelingen waardoor u tijd overhoudt voor uw kerntaken

U kiest zelf het Easy Billing Service niveau

Wilt u alle in- en uitgaande facturen in makkelijk hanteerbare stromen? Of is er een specifieke factuurstroom waar u graag bij geholpen wordt? Alle combinaties zijn mogelijk, vraag ons naar de mogelijkheden.

Neem contact met ons op