E-facturen verzenden

Overstappen op e-facturatie kan los geregeld worden voor zowel de ontvangende als verzendende kant. Het kan zijn dat uw klanten er specifiek om vragen, dat u leverancier bent van de overheid en er vanaf april 2018 toe verplicht kan worden, of dat u simpelweg zelf graag wilt overstappen op e-facturatie. Wat de reden ook is, met Easy Exchange is het mogelijk om makkelijk en snel e-facturen te gaan versturen.

Hoe verstuur ik een e-factuur?

Uw financieel / ERP systeem wordt gekoppeld aan de Easy Exchange software. Hiermee krijgt u ook gelijk toegang tot het Europese e-facturatie netwerk (PEPPOL). Uw financieel/ERP systeem genereert facturen. Dit kan al een elektronische factuur (bijv. UBL) zijn. Mocht uw pakket geen e-facturen genereren, dan zet Easy Exchange het factuurbestand voor u om naar het benodigde formaat.

Omdat u door ons bent aangemeld als participant op het e-facturatie netwerk kunt u e-facturen versturen (en ontvangen). Uw facturen worden vanuit uw financieel/ERP systeem, via Easy Exchange aangeboden bij het netwerk en vervolgens verstuurd naar de ontvanger.

Natuurlijk moet de ontvanger ook als participant aangemeld zijn op het netwerk. Dit hoeft niet bij dezelfde provider (Easy Exchange) te zijn als u. PEPPOL is een open netwerk waar verschillende providers toegang toe bieden.

Schematisch ziet het er ongeveer als volgt uit:

E-facturen Verzenden

Stap voor stap e-facturen versturen

Om het voor u zo duidelijk mogelijk te maken, leggen we stap voor stap uit hoe het versturen van e-facturen met Easy Exchange in zijn werk gaat.

Stap 1: Aanschaf Easy Exchange

De eerste stap is het aanschaffen van de Easy Exchange software. Wilt u dit graag direct regelen? Neem dan contact met ons op, wij verzorgen dit graag voor u.

Stap 2: Aanmelding als participant

Wanneer u gebruik maakt van Easy Exchange wordt u door ons aangemeld als participant op het netwerk. U bent nu in staat om e-facturen te versturen (en ontvangen).

Stap 3: Genereren van een e-factuur

Maak een elektronische factuur (bijv. een UBL factuur) in uw financieel/ERP pakket. Mocht uw pakket nog geen e-facturen produceren, dan zet Easy Exchange uw factuur om naar het benodigde elektronische formaat.

Stap 4: Versturen

Nu gaan we de factuur versturen. Dit gaat heel simpel. Easy Exchange pakt de facturen op uit uw financieel/ERP systeem en biedt deze aan bij het e-facturatie netwerk. De factuur wordt vervolgens verzonden naar de betreffende klant.

Ik wil graag starten