Nieuwe e-facturatie aansluiting

Bent u nog niet aangesloten op het PEPPOL-netwerk of een ander e-facturatie netwerk? Wij kunnen u gemakkelijk aansluiten én ervoor zorgen dat uw systemen in staat zijn om met het netwerk te communiceren. Zo bent u vervolgens in staat om e-facturen te versturen én te ontvangen.

De meeste boekhoud- / financiële software in Nederland is al in staat om e-facturen te versturen. Het kan echter zijn dat uw leverancier niet beschikt over een PEPPOL Access Point en dat de gegenereerde e-facturen niet in het juiste (standaard) formaat opgemaakt zijn om over het PEPPOL-netwerk verstuurd te kunnen worden. In dit geval converteert Easy Exchange de facturen naar het gewenste formaat en verstuurt ze vervolgens, via ons PEPPOL Access Point naar uw klant.

E-factureren met Easy Exchange

Om het voor u zo makkelijk mogelijk te maken, vindt u hieronder een stappenplan en leggen wij uit hoe het versturen van facturen met Easy Exchange werkt.

Stap 1: Contact opnemen met Easy Systems

U begint met het doorgeven van uw keuze via het aanmeldingsformulier op voorgaande landingspagina. Wij nemen vervolgens contact met u op en helpen u graag verder.

Stap 2: Aanmelding als participant

U wordt door ons aangemeld als participant op het PEPPOL-netwerk. Dit maakt het voor u mogelijk om e-facturen via het netwerk te versturen (en ontvangen).

Stap 3: Uw software aansluiten op PEPPOL

Wanneer u bent aangemeld op het netwerk bent u vindbaar voor andere organisaties. Om het versturen en / of ontvangen van e-facturen mogelijk te maken, maken wij een connectie tussen uw ERP / financieel pakket en ons PEPPOL Access Point. Mocht uw pakket nog geen e-facturen kunnen maken dan is de software van Easy Exchange in staat deze factuur om te zetten naar het gewenste elektronische formaat.

Stap 4: E-factuur versturen

In de laatste stap kan de factuur verstuurd worden. Easy Exchange haalt de facturen op uit uw ERP / financieel systeem en stuurt deze, via ons eigen PEPPOL Access Point, naar uw klant.


Veelgestelde vragen

  • Wat is XML en UBL?
    XML staat voor eXtensible Markup Language. UBL staat voor Universal Business Language. XML en UBL zijn beiden open standaarden die voor alle vormen van gestructureerde berichtuitwisseling kan worden gebruikt, zoals e-facturen. PEPPOL maakt gebruik van het UBL 2.1 formaat.
  • Ik stuur nu al mijn facturen als pdf, dat is toch ook elektronisch factureren?
    Nee, dat is digitaal factureren. Met elektronisch facturen wordt bedoeld dat facturen als een gestructureerde data bestand aangeboden worden aan uw klant.
  • Kan ieder ERP-pakket gekoppeld worden aan het PEPPOL-netwerk?
    Ja, wij hebben tot nu toe veel verschillende boekhoudpakketten aangesloten. Neem contact met ons op voor het verdere traject. Wij helpen u graag verder.
  • Blijft mijn ERP/Boekhoudpakket/proces leidend?
    In de meeste gevallen hoeft u uw boekhoudpakket of proces niet aan te passen om gebruik te kunnen maken van elektronisch facturen. Uw eigen informatie, proces en boekhoudpakket blijven leidend. Bovendien kunt u zelf bepalen in welke mate u het PEPPOL-netwerk wilt gebruiken.
  • Ik heb klanten in binnen- en buitenland.
    PEPPOL is een Europees initiatief. Dit betekent dat u al uw klanten en leveranciers in heel Europa middels het PEPPOL-netwerk kunt bereiken.