Een geruisloze inkomende én uitgaande factuurstroom… Fantaseert u éven mee?

Focus op kernactiviteiten is zo ongeveer dé basisregel voor succes. Dat weet de gemiddelde financieel professional wel. En tóch blijkt de toepassing ervan in praktijk een lastig verhaal. Zeker als we praten over het uitgebreide proces dat de in- en uitgaande facturenstroom beheert. Gaat u een moment mee terug in de tijd?

Weet u het nog?

Waar we vroeger nog papieren facturen stuurden, stapten we langzaam maar zeker over op pdf-bijlages via e-mail. Inmiddels zijn er veel verschillende elektronische formaten en stelt de overheid volop eisen vanuit nieuwe wet- en regelgeving. Daarnaast zult u herkennen dat ook klanten specifiek om bepaalde elektronische factuur-formaten vragen zodat de verwerking soepel verloopt.

Start bij de kern

Zoals met zoveel dingen in het leven pakt u dit proces het best bij de kern aan. Sterker nog: in wezen wilt u zich waarschijnlijk helemaal niet bezighouden met het factureringsproces en alles wat daarbij komt kijken. Het gaat immers om de uitkomst, het resultaat. En dan het liefst in euro’s.

Even fantaseren…

Stelt u zich voor dat u alle facturen, zowel inkomend (ongeacht de manier van verzenden) als uitgaand, in hetzelfde formaat ontvangt dan wel verstuurt, waardoor u ze snel en eenvoudig kunt verwerken. Fantaseer even verder en stelt u zich voor dat het u niet uitmaakt welke klant, welk type factuur wil ontvangen én dat het voor uw organisatie om het even is hoe uw leveranciers hun facturen met u delen.

Per post, via e-mail of rechtstreeks via een boekhoudpakket? Het maakt niet uit, want de betreffende factuur verdwijnt moeiteloos de automatische flow in. Klinkt goed zo’n service? Wel, de Easy Billing Service ís zo’n dienst die u compleet en totaal ontzorgt. Vergeef ons dit laatste veelgebruikte woord: het drukt namelijk wél precies uit wat we doen.

Maak keuzes, laat los

Taalgoeroe Loesje zegt: als je loslaat heb je twee handen vrij. En zo is het maar net. Wanneer u voor een partij kiest die zich volledig richt op continue optimalisatie van uw facturatieproces dan verlaagt u direct én structureel uw kosten. Richt ú zich vooral op uw core business, laat de rest dan over aan onze specialisatie.

En voelt het wat hoogdrempelig allemaal? Begin dan gewoon klein en start met de facturen die u nog per post ontvangt. Of maak een afspraak voor een goede kop koffie met dito verhaal.