Voldoet u al aan de eisen die het Rijk stelt?

Leveranciers van de Rijksoverheid zijn vanaf 1 januari 2017 verplicht hun facturen – bij nieuwe inkoopovereenkomsten – als e-factuur aan te leveren. Bent u hier al klaar voor?

Elektronische factuur

De overheid is er heel duidelijk over dat een pdf per e-mail geen e-factuur is. Wat verwacht het Rijk dan wel van haar leveranciers? De Rijksoverheid definieert een e-factuur als ‘een gestructureerd, digitaal bestand (maar geen pdf) waarbij alle gegevens altijd op een vaste plek in het bestand staan en hun eigen betekenis hebben’.

Een voorbeeld hiervan is een XML factuur. Lees ons artikel over e-facturen als u hier meer over wilt weten. Het Rijk biedt leveranciers drie opties om e-facturen aan te leveren:

  • E-factuur vanuit uw (boekhoud)softwarepakket via Simplerinvoicing (PEPPOL)
  • E-factuur via een aansluiting op Digipoort
  • E-factuur invoeren in portaal via Digipoort

De meest geschikte oplossing voor uw organisatie hangt af van het aantal facturen dat u naar de overheid stuurt én of u zich beperkt tot de overheid of dat u voor al uw in- en uitgaande facturen overstapt op e-facturen. 1 januari nadert erg snel.

Mocht u nog niet aan de eisen voldoen neem dan contact met ons op. Samen kijken we naar de mogelijkheden voor uw organisatie. Alvast meer lezen? Download het stappenplan voor e-factureren met Easy Exchange.

Stappenplan Easy Exchange